Ga naar de hoofdinhoud
DekaMarkt

Vragen over bezorgen

Heb je een  vraag over het bezorgen van boodschappen? Hieronder staan de meest gestelde vragen. Staat je vraag er toch niet bij? Op onze klantenservice pagina vind je ons contactformulier. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.
Je mag uiteraard ook altijd telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 088- 313 5555. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00-19.00 uur en zaterdag van 08.00-16.30 uur.

Tot waar bezorgen jullie?

We bezorgen tot aan de voordeur en niet meer tot in de keuken. Wij hopen op uw begrip.

Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

We hanteren een uiterst tijdstip voor het wijzigen van jouw bestelling. Hiervoor geldt:

  • Heb je een bestelling met een bezorgmoment tot 15:00 uur? Deze kun je wijzigen tot 2 dagen ervoor 23:59 uur.
  • Heb je een bestelling met een bezorgmoment vanaf 15:00 uur? Deze kun je wijzigen tot de dag ervoor 23:59 uur.

Uitzondering:

  • Heb je een bestelling op maandag tot 15:00 uur? Deze kun je wijzigen tot vrijdag 23:59 uur.

Wat zijn de bezorgkosten bij DekaMarkt?

De kosten hiervan liggen tussen de €2,95 en €4,95.

De kosten zijn afhankelijk van meerdere factoren, onder andere het moment waarop je jouw boodschappen wilt laten bezorgen.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik onverhoopt niet thuis ben bij aflevering?

Als je niet thuis bent op het moment dat onze bezorger jouw boodschappen komt brengen, wordt de bestelling mee terug genomen. Heb je de bezorger gemist? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling eenmalig op een ander adres (zoals een vakantieadres) laten afleveren?

Het is helaas nog niet mogelijk jouw adres eenmalig aan te passen. Op dit moment zou je het adres dus moeten veranderen en daarna weer terugzetten in jouw DekaMarkt account.

Ga naar Mijn DekaMarkt. Onder ‘Mijn gegevens’ staat de link ‘Adresgegevens wijzigen’.

Door wie worden mijn bestelde boodschappen thuis bezorgd?

Wij bezorgen de bestelde boodschappen bij je thuis met onze eigen bussen en eigen bezorgers. Zo kunnen we onze service altijd garanderen.

Kan ik artikelen ruilen of terugbrengen?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Dit recht geldt alleen voor consumenten. Zakelijke klanten hebben derhalve geen herroepingsrecht. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als jij de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die jij tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retourneert dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij jij uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt geretourneerd, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt meegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugbrengt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Verse producten die binnen de bedenktermijn kunnen bederven, zoals groente, fruit, vlees en vis kunnen niet geretourneerd worden. Voor veel andere voedingsproducten geldt dat voor het beoordelen ervan het niet nodig is om ze te openen. Na het openen van de verzegeling zijn de meeste voedingsproducten onverkoopbaar in verband met gezondheidsbescherming. De waardevermindering is in dat geval 100%.

Je kunt de artikelen retouren naar onderstaand adres:

Deka Supermarkten BV

T.a.v. afdeling retouren

Olieweg 1

1951 NH Velsen-Noord

Mocht je nog vragen hebben, kun je contact opnemen met onze klantenservice via 088-313 5555.

Waarom heb ik een besteld product niet ontvangen?

We doen ons uiterste best om de bestelling compleet af te leveren. Het kan helaas toch gebeuren dat een product bij ons niet meer voorradig is. Uiteraard brengen we dit dan niet bij je in rekening.

In welke regio's bezorgt DekaMarkt?

Wij bezorgen al in heel veel regio's. Bekijk via de postcode checker of wij ook bij jou thuis bezorgen.

Hoe kan ik lege klapkratten retourneren?

Je kunt de kratten inleveren bij de bezorger bij een volgende bestelling of bij de servicebalie bij een van onze winkels.

Wat moet ik doen als ik een opmerking heb over jullie versgarantie?

Wij geven altijd een versgarantie. Mocht er onverhoopt een geleverd product zijn dat niet aan onze versgarantie voldoet, dan lossen wij dit graag op. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier of via 088- 313 5555.

Wat als een DekaMarkt bezorgbus bij mij schade heeft aangericht?

Wat vervelend dat een van onze bezorgbussen schade heeft aangericht. We willen dan graag dat je dit bij ons meldt wanneer er geen schadeformulieren zijn ingevuld of telefoonnummers zijn uitgewisseld. Dan kunnen wij dit samen oplossen. Neem contact op met onze klantenservice en meldt hen de volgende informatie:

  • Wat is er gebeurd?
  • Wanneer en waar was dit? (datum/tijdstip)
  • Wat is er stuk? (omschrijving van het object en de schade)
  • Wat is het beoogde schadebedrag?
  • Eventuele gegevens van getuigen
  • wat is het kenteken van de DekaMarkt bus

Indien bekend: wat is de naam van de bezorger?

Waarom kan ik geen statiegeld blikjes inleveren?

In verband met de hygiëne neemt onze bezorgservice geen statiegeld blik mee. Je kan de blikjes wel inleveren in alle DekaMarkt winkels.
Als er statiegeld op een blikje zit, staat onderstaande logo afgebeeld op het product:

Meer informatie over dit initiatief vind je hier.

Hoe worden mijn boodschappen geleverd?

Jouw boodschappen worden verzameld in ons Digital Fulfilment Center. Dit is een centrale locatie waar wij jouw boodschappen met de grootste zorg verzamelen en verpakken. Alle vers- en diepvriesproducten vervoeren wij in koelboxen met koel- en vrieselementen. Zowel de gekoelde als de diepvriesproducten leveren wij in plastic tasjes. Hiervoor brengen wij in totaal €0,05 per bestelling in rekening. Deze kun je retour geven aan de bezorger. Je krijgt dan niet je €0,05 terug, maar wij zorgen er wel voor dat deze op de juiste manier worden gerecycled. De koelboxen zelf worden direct meegenomen. De houdbare producten vervoeren en leveren wij in onze rode DekaMarkt-klapkratten. Voor een krat betaal je €5 statiegeld. Deze kratten kun je bij een volgende bestelling weer inleveren bij de bezorger waarbij je het bedrag weer terug krijgt. Uiteraard kun je deze ook inleveren bij de servicebalie van één van onze filialen. De kratten worden naar je toe gebracht in onze bezorgbussen.

Op welke tijdstippen wordt er bezorgd?

DekaMarkt levert van maandag tot en met zaterdag tussen 09:00 uur en 21:30. Wij bezorgen helaas niet op zondag. Je kunt voor jouw bestelling kiezen uit verschillende bezorgblokken, mits deze nog beschikbaar is.

Deze keuze maak je kenbaar tijdens het bestellen. Gedurende de feestdagen kunnen de tijden van bezorgdata of –uren veranderen. Dit zie je dan vanzelf tussen de keuzes staan.

Waar kan ik de te verwachten aankomsttijd zien?

Je kunt de bezorger verwachten in het bezorgblok waarvoor jij hebt gekozen. Helaas is het voor ons niet mogelijk om een track & trace code te versturen. Mocht de bezorger onverhoopt buiten het gekozen tijdblok komen dan nemen wij telefonisch contact op. Wanneer dit problemen veroorzaakt zullen wij samen zoeken naar een passende oplossing.

Wat als mijn bestelling niet klopt?

Wat vervelend dat er iets niet klopt aan je bestelling! Als je bestelling afgeleverd is en er blijkt iets te missen of niet te kloppen, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice op 088-3135555. De klantenservice is open van maandag tot vrijdag van 07.00 tot 20.00 en op zaterdag van 07.00 tot 17.00. Ook kun je meldingen via onze website doorgeven. Dit kun je hier doen.

Bezorgt DekaMarkt ook in het buitenland?

DekaMarkt bezorgt niet in het buitenland, alleen in Nederland. Je kunt hier checken of wij ook bij jou bezorgen.

Waarom gelden er verschillende prijzen voor verschillende bezorgmomenten?

Wij zijn als DekaMarkt constant bezig om onze bezorgservice zo efficiënt en duurzaam mogelijk aan te bieden. Op sommige bezorguren is het voor ons efficiënter om te rijden dan op andere tijden. We willen daarnaast dat jouw favoriete bezorgmoment ook beschikbaar blijft voor jou. Daarom variëren de bezorgkosten tussen de €2,95 en €4,95, afhankelijk van jouw bezorgmoment.

Moet ik mij legitimeren als ik alcohol of medicijnen laat bezorgen?

Wanneer een bestelling alcoholhoudende dranken en/of medicijnen bevat, worden deze alleen afgegeven aan iemand die 18 jaar of ouder is. Indien er twijfel is, kan de bezorger om legitimatie vragen. Als de legitimatie niet aanwezig is, deze persoon jonger is dan 18 jaar of als er niemand aanwezig is die ouder is dan 18 jaar zal onze bezorger deze producten weer retour nemen.

Bij producten die precies 0,5% of minder alcohol bevatten doen wij geen leeftijdscontrole. De drank- en horecawet ziet dit niet als alcoholhoudende producten, daarom is dit niet nodig.

Hoe blijven mijn artikelen vers en gekoeld?

Alle verse producten, die gekoeld moeten worden, vervoeren wij in koelboxen en worden gekoeld met koelelementen. Diepvries producten worden nog extra gekoeld door middel van vrieselementen.

Kan ik mijn lege flessen en bierkratten ook bij de bezorger inleveren?

Jazeker! Lege flessen en bierkratten mag je aan onze bezorger meegeven. De bezorger zal het statiegeld aftrekken van het totaal bedrag van jouw bestelling. Het totaal aan statiegeld mag alleen niet meer zijn dan het bedrag van de bestelling. Dit omdat de bezorger jou geen restbedrag terug kan geven. Let op! De bezorger kan maar een bepaald aantal bierkratten kwijt in de bus. Het kan voorkomen dat de bezorger niet alle kratten mee kan nemen.

Wat als de bezorger niet binnen de afgesproken tijden komt?

Wij doen ons uiterste best zodat de bezorger op tijd kan vertrekken. Het kan echter voorkomen dat het verkeer niet helemaal meezit die dag en dat de bezorger voor een open brug staat, in de file staat of de bus problemen heeft. Als onze bezorger dan onverwachts de afgesproken tijd niet haalt, zullen wij je telefonisch op de hoogte stellen. Als dit een probleem oplevert, zullen wij samen naar een juiste oplossing zoeken.

Waar kan ik een opmerking over een bezorger melden?

Je kunt je op- of aanmerkingen aan ons doorgeven via onze klantenservice. We hopen natuurlijk dat het om een compliment gaat, maar ook als het een klacht is over het ongepaste (rij)gedrag van de bezorger kan je dit aan ons melden. De melding wordt dan gedeeld met de leidinggevende van de bezorger. Wil je ons in deze melding laten weten wat er gebeurd is? Vermeldt daar ook de volgende punten bij:

  • Wanneer is dit gebeurd? (datum/tijdstip)
  • Waar is dit gebeurd?
  • Wat is het ordernummer van jouw bestelling waarbij dit is gebeurd?

En als je dit toevallig weet, wat is de naam van de bezorger?

Wat als mijn bestelling vies of beschadigd is afgeleverd?

Dat is niet zo netjes van ons. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. We zullen het dan samen netjes afhandelen en voor compensatie zorgen.