Er staan nog geen producten op je lijst Ga naar Boodschappen om producten toe te voegen aan je lijst
0
Je hebt bijna korting!

Bij een bestelling vanaf € 70,- ontvang je € 1,- korting op de bezorgkosten!

Bekijk snel ons assortiment voor jouw voorraadkast

Vragen over de moederkaart, sleutelhanger, SIM-kaart

Bij het startpakket van Deka Mobiel, zitten standaard twee sleutelhangers en een moederkaart. Deze sleutelhanger dien je te gebruiken wanneer het prepaid tegoed wilt opwaarderen aan de kassa en wanneer je prepaidcredits wilt sparen. De moederkaart/sleutelhanger gebruik je als volgt:

 

Om op te waarderen

  1. Je informeert de kassamedewerkster over het door jouw gewenste opwaardeerbedrag;
  2. Je geeft de DekaMobiel sleutelhanger aan de kassamedewerkster;
  3. De kassamedewerkster scant de DekaMobiel sleutelhanger;
  4. Na betaling van de kassabon ontvang je een gratis SMS bericht met de mededeling dat het tegoed is opgewaardeerd.

 

Om prepaidcredits te sparen bij de boodschappen

  1. Houd de aanbiedingen van DekaMarkt goed in de gaten;
  2. Koop de aanbiedingen waar prepaidcredits bij zitten;
  3. Geef de DekaMobiel sleutelhanger aan de kassamedewerkster, voordat je je boodschappen afrekent;
  4. Na betaling van de kassabon ontvang je een gratis SMS bericht met de mededeling dat het beltegoed opgewaardeerd is met gratis prepaidcredits.

Wat is mijn Deka Mobiel klantnummer?

Je Deka Mobiel klantnummer is het 13-cijferige barcodenummer dat op de Deka Mobiel spaarsleutelhanger of moederkaart staat en wat begint met 26080...

Activeren nieuwe sleutelhanger

Om de nieuwe sleutelhanger te activeren log je u in bij ‘Mijn DekaMobiel’.

Hier vul je jouw 06-nummer en wachtwoord in. Ben je nog nooit eerder ingelogd geweest? Dan is je wachtwoord de PIN-code die op de moederkaart staat. Na de 1e keer inloggen word je gevraagd om de PIN- code in een wachtwoord te wijzigen. Hiermee kan je inloggen op ‘Mijn DekaMobiel’.

 

Vervolgens klik je op ‘Instellingen en Zelfservice’. Onder het kopje Persoonlijke gegevens zie je jouw huidige klantnummer (barcode 260800...) staan. Deze dien je te verwijderen. Vul daarna je nieuwe klantnummer (barcode) in.

Vervolgens klik je op ‘Bewaar’ en bevestig je met OK. Rechtsboven (naast persoonlijke gegevens) zie je een melding dat het klantnummer succesvol is gewijzigd.

 

Hierna kan je de oude sleutelhangers(barcode) vernietigen en weggooien. Deze kkan niet meer gebruikt worden en voorkom je verwarring.

 

LET OP:

Je dient de oude moederkaart te bewaren. Je kunt hiermee niet sparen, maar hier staan wel de PIN-en PUK-code vermeld.

Hoe kan ik mijn pin- en pukcode vinden?

De PIN- en PUKcode van de Deka Mobiel simkaart kan je terug vinden op de ‘moederkaart’ waar de simkaart bij aanschaf aan vast zat. Daarnaast kan je deze terug vinden op www.dekamobiel.nl, onder ‘Mijn DekaMobiel’, onder de tab ‘overzicht’. Let op! Als je de pincode via het toestel gewijzigd hebt, blijft de oorspronkelijke pincode zichtbaar via Mijn DekaMobiel. De pincode die via ‘Mijn DekaMobiel’ getoond wordt is dus de initiële pincode. Zorg ervoor dat je de zelfgekozen pincode niet vergeet!

Mijn simkaart geeft na plaatsing in het toestel een foutmelding

Wanneer het toestel een foutmelding geeft na het plaatsen van de DekaMobiel simkaart en/of het invoeren van de pincode, betreft het waarschijnlijk een ‘sim-lock’. Dit betekent dat het toestel alleen simkaarten accepteert van de provider waarbij het toestel werd aangeschaft.

Neem in dit geval contact op met de klantenservice van de vorige provider of leverancier van het mobiele toestel. Zij beschikken over een code om het toestel sim-lockvrij te maken. Wanneer het toestel ouder is dan één jaar, is deze procedure kosteloos.

Indien je geen verbinding krijgt of een foutmelding in meerdere (simlockvrije) toestellen, dan kan de simkaart defect zijn. Neem in dit geval contact op via het contactformulier of stuur een email naar helpdesk@dekamobiel.nl.

Past mijn DekaMobiel simkaart ook in een toestel met een micro- of nano-sim aansluiting?

Ja, de simkaart van DekaMobiel is ook te gebruiken in een toestel met een micro- of nano-sim aansluitng. Je kan de simkaart in de gewenste maat uit de moederkaart drukken. Je hebt de keuze uit drie formaten. Standaard, Micro of Nano. Let er wel op dat je het nummer van de simkaart bewaard? Deze heb je nodig bij een aanvraag voor nummerbehoud.

Wat is een simlock?

Een sim-lock is een digitaal slot op een mobiele telefoon. Wanneer je toestel een dergelijk slot bevat, kan je niet direct de DekaMobiel simkaart gebruiken. Voor toestellen ouder dan een jaar kan je bij je oude provider gratis een code aanvragen waarmee de sim-lock van de mobiele telefoon kan halen.
De volgende meldingen, na het plaatsen van de simkaart, wijzen op een simlock:

  • simkaart geweigerd
  • Netwerkcode
  • ServProvcode
  • Toets Aanbieder
  • PCK code
  • NCK code
  • Offer code
  • Subsidie wachtwoord
  • Simkaart ongeldig
  • SPCK code
  • Sim niet geaccepteerd


Is het toestel nog geen jaar oud, vraag dan je oude provider of leverancier naar de kosten voor het opheffen van de sim-lock.

DekaMarkt maakt gebruik van cookies
Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.