Er staan nog geen producten op je lijst Ga naar Boodschappen om producten toe te voegen aan je lijst
0
Je hebt bijna korting!

Bij een bestelling vanaf € 70,- ontvang je € 1,- korting op de bezorgkosten!

Bekijk snel ons assortiment voor jouw voorraadkast

Deka Mobiel - Bellen in- en naar het buitenland
De enige prepaid met gratis belminuten, SMS-jes of MB's bij de boodschappen

Vragen over bellen in- en naar het buitenland

Ik krijg geen melding van de roaming tarieven als ik in een EU- land kom.

Standaard staat deze functie uitgeschakeld. Via ‘Mijn DekaMobiel’, onder het tabblad ‘Instellingen & Zelfservice’ kan je dit aanzetten door op AAN of UIT te klikken bij de optie ‘Roaming tarief melding EU’.

 

Vanaf 15 juni hebben wij onze tarieven nog voordeliger gemaakt. Vanaf deze datum gelden de tarieven binnen NL voor alle landen binnen de EU.

Hoe kan ik de optie ‘Bellen in en naar het buitenland’ (de)activeren?

Wanneer je inlogt onder ‘Mijn DekaMobiel’ vind je onder tabblad ‘Gegevens & Instellingen’ de optie ‘Bellen en sms’en naar het Buitenland’. Hier kan je dit aan- of uitzetten.

 

Vanaf 15 juni hebben wij onze tarieven nog voordeliger gemaakt. Vanaf deze datum gelden de tarieven binnen NL voor alle landen binnen de EU.

Hoe kan ik mijn voicemail gebruiken in het buitenland?

In het buitenland kan je je voicemail beluisteren. In de meeste gevallen moet je bellen naar het normale (1233) nummer voor voicemail. Echter, het kan zo zijn dat dit normale nummer niet werkt. Is dit het geval, bel dan: 0031637001233

Ik ben de grens gepasseerd en heb geen dekking meer.

Het kan bij sommige toestellen voorkomen dat je na het passeren van de grens geen verbinding krijgt met het netwerk. Controleer in dat geval of je je in een land bevindt waar je Deka Mobiel kunt gebruiken.
Klik hier voor een lijst van landen waar je de mobiele diensten van DekaMobiel kunt gebruiken.

Ben je in een land waar je DekaMobiel kunt gebruiken en je krijgt geen verbinding met het netwerk zet dan het toestel uit en daarna weer aan.

Heb je hierna na een tiental minuten nog geen verbinding probeer dan het volgende:
Ga in het hoofdmenu van het toestel naar de optie “DekaMobiel” (vaak afgebeeld met het symbool van een simkaart). 
Na het kiezen van deze optie zie je één keuzemogelijkheid: “Roaming diensten”. Selecteer deze.
Na het selecteren kan je kiezen uit twee opties:
1) Selecteer Mode
2) Selecteer Taal
Kies voor optie 1 “Selecteer Mode”. 
Vervolgens kan je wederom kiezen uit 2 opties: 
1) Automatisch
2) Manueel
Kies nu voor optie 2 “Manueel”. Nu kan je weer kiezen uit 2 opties:
1) Internationaal
2) Nationaal
Kies nu voor de situatie waarin je je bevindt. Ben je in het buitenland kies dan 1 “Internationaal”. Ben je in Nederland kies dan voor 2 “Nationaal”.
Na deze keuze keer je vanzelf terug naar het menupunt “Roaming diensten”. Vandaar kan je dit terug naar het hoofdmenu en de standaard gebruiksmode.

Sommige toestellen zullen na het wijzigen van deze instellingen de volgende of een vergelijkbare melding geven: “SIM vernieuwen” en pas na enige tijd terugkeren naar de standaard gebruiksmode. Dit is een gevolg van het wijzigen van deze instelling en heeft geen andere gevolgen.

Let op!
Indien je in een onderhavig geval uw instellingen op manueel heeft gezet, vergeet dan niet deze weer te wijzigen of terug op automatisch te zetten als je weer terugkeert naar de eerdere situatie. Je volgt daarvoor dezelfde stappen als hierboven beschreven, maar maakt dan uiteraard andere keuzes.

DekaMarkt maakt gebruik van cookies
Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.