Vragen over bestellen

Heeft u een vraag over het bestellen van boodschappen? Hieronder staan de meest gestelde vragen. Staat uw vraag hier niet bij? Vul dan ons contactformulier in. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

U kunt ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 088- 313 5555. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 07:00 tot 20:00.

Ik mis een artikel op de website, wat kan ik doen?

Mist u een artikel op de website? Dan zijn we erg benieuwd welk artikel dit is. Als u ons via het contactformulier laat weten welk artikel u mist, dan zullen wij onderzoeken of we het artikel in het assortiment kunnen opnemen.

 

Het kan voorkomen dat wij, vanwege de korte looptijd en beperkte voorraad, een aantal artikelen uit de actiefolder niet aanbieden op onze website. Mocht u zulke artikelen toch willen bestellen dan kunt u dit aangeven in het opmerkingenveld bij het plaatsen van uw bestelling. Indien het artikel nog voorradig is zullen wij deze toevoegen aan uw bestelling.

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

We verpakken uw bestelling in klapkratten. Deze klapkratten hebben een statiegeldwaarde van €5,00. Bij een volgende bestelling kunt u uw kratten van de vorige bestelling weer inleveren.

Hoe wordt mijn bestelling bewaard?

Tussen het moment van verzamelen en het ophalen van uw bestelling slaan we de producten afhankelijk van de gewenste bewaartemperatuur in aparte kratten op gescheiden locaties op:

  • diepvriesproducten bij -25˚ C;
  • koelproducten bij + 4˚ C;
  • overige producten op ‘kamertemperatuur’.

Pas als u uw bestelling op komt halen, zal de betreffende medewerker de boodschappen herverdelen over zo min mogelijk kratten.

Ben ik met online bestellen duurder uit dan in de winkel?

De artikelen op de website hebben dezelfde verkoopprijs als in de winkel. U profiteert dus ook gewoon van actieprijzen.
Let op! De prijs van een artikel op het moment van afhalen of bezorgen is bepalend. Deze kan dus afwijken van de prijs tijdens het bestellen. Voor groente en fruit bijvoorbeeld gelden vaak dagprijzen. Tevens dient u rekening te houden met de looptijd van onze folder (zondag tot en met zaterdag).
Voor het verzamelen van de boodschappen betaalt u € 3,95 (€ 2,95 bij afhalen en bij bezorgen boven de € 70,-) per bestelling. Tijdens het bestellen wordt bedrag ook in uw winkelwagen als ‘orderkosten’ vermeld.
Per krat betaalt u € 5,00 waarborg. Als u deze inlevert, verrekenen we deze kosten met uw volgende bestelling. Aangezien tijdens het bestellen nog niet bekend is hoeveel kratten we nodig hebben, verrekenen we dit bedrag pas als u uw bestelling op komt halen of als we de bestelling komen bezorgen.

Kan ik ook sparen voor Deka Mobiel belminuten?

Bent u klant van Deka Mobiel, dan kunt u ook sparen voor gratis belminuten. Als u uw Deka Mobiel klantnummer bij het bestellen opgeeft in uw account, dan zorgen wij ervoor dat u uw belminuten bijgeschreven krijgt. U vindt uw Deka Mobiel klantnummer onder de barcorde op de sleutelhanger van uw Deka Mobiel. Het is een 13-cijferig nummer en begint met 2608.

Kan ik ook profiteren van acties?

Ja. Houd echter bij het bestellen wel rekening met de looptijd van de acties. De prijs van een artikel op het moment van afleveren of ophalen is bepalend voor de prijs die u uiteindelijk betaalt. U krijgt ook gewoon zegels van spaaracties die wij organiseren.

Hoe werkt het met weegartikelen?

Artikelen die u normaal op de weegschaal legt, kunt u of per stuk bestellen (bv fruit) of per kilo bestellen. U kunt ook bijvoorbeeld een halve kilo bestellen. Dat doet u door 0,5 in te vullen.

Bij het verzamelen van uw bestelling wordt het product gewogen en de exacte prijs bepaald.
Voorverpakte artikelen die de winkel gewogen krijgt aangeleverd (bv vlees, vleeswaren, kaas), bestelt u per standaardgewicht (bv. 250 gram). U betaalt uiteindelijk de prijs van het exacte gewicht.

Hoe schrijf ik me in om te bestellen bij DekaMarkt?

Als u uw producten heeft geselecteerd, gaat u naar een inlogscherm. Na het invoeren van enkele gegevens, kunt u een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Heeft u al eens besteld bij DekaWijnmarkt, DekaMobiel of Dekagebakservice? Dan kunt u deze inloggegevens ook gebruiken voor het bestellen van boodschappen. Bij uw volgende bestelling is het ingeven van alleen gebruikersnaam en wachtwoord voldoende.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

U kunt uw bestelling nog wijzigen tot 24 uur van het moment van ophalen/leveren van de bestelling. Het wijzigen van de bestelling kan u doen via ‘Bestelhistorie’.

Indien de bestelling de status ‘in behandeling’ heeft, is annuleren via de orderhistorie niet meer mogelijk. Wilt u toch nog annuleren, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice via 088- 313 5555.

Moet ik producten die wekelijks op mijn boodschappenlijst staan steeds opnieuw opzoeken?

Dat hoeft niet. U heeft bij elk artikel de mogelijkheid om deze op uw voorkeurslijst te zetten. Het icoontje voor de voorkeurslijst, in de vorm van een hartje, staat bij ieder artikel. Onder de knop ‘Voorkeurslijsten’ kunt u uw voorkeurslijst altijd terugvinden.

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?

U krijgt direct na het bevestigen van uw bestelling een bevestigingse-mail op het door u opgegeven e-mailadres. Hierin staan de door u bestelde artikelen en uw afhaalmoment. Tevens kunt u uw orders ook terugvinden in uw orderhistorie.

Mijn account is geblokkeerd, hoe kan dat?

Om misbruik van uw account te voorkomen, is er een maximum aantal foute invoeren van het wachtwoord geoorloofd. Indien dit maximum is overschreven, wordt uw account tijdelijk geblokkeerd. Mocht uw account per abuis geblokkeerd zijn, kunt u hierover contact opnemen met onze klantenservice.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Klik op de knop ‘Inloggen/registreren’. Klik daar op 'Wachtwoord vergeten?' en volg de stappen in het scherm.

Voordat ik kan bestellen worden een aantal persoonlijke gegevens van mij gevraagd. Waarom is dat?

Wij hebben deze gegevens nodig voor een optimaal functioneren van de online winkel en website. Klantgegevens worden dus nooit aan derden verkocht of verhuurd. Meer informatie hierover vindt u in het privacystatement. Uw persoonlijke gegevens kunt u wijzigen bij ‘Accountgegevens’.

Hoe kan ik bij vragen en opmerkingen over mijn bestelling contact opnemen?

Indien u vragen of opmerkingen heeft over uw bestelling, kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. U kunt onze klantenservice bereiken via 088- 313 5555.

 

Alle overige vragen en opmerkingen kunt u per e-mail melden via het contactformulier op deze website.
Wij doen vervolgens ons uiterste best uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Hoe vind ik mijn producten?

Via de zoekfunctie
Om producten te vinden via onze zoekfunctie, voert u simpelweg in de zoekbalk een woord of een deel van het woord in dat overeenstemt met het product dat u zoekt. Klik vervolgens op het vergrootglas aan de rechterkant van de zoekbalk en u krijgt een lijst met producten uit ons assortiment die overeenstemmen met uw zoekwoord.

 

Via de afdelingen
Dit is de meest gebruikelijke manier om boodschappen te doen, het benadert de traditionele winkelstructuur. U kiest een afdeling, vervolgens kiest u een hoofdgroep, welke u nog kunt filteren op schap of merk.

Sommige actieartikelen welke ik bestel hebben de reguliere prijs en sommigen een doorhaalprijs

De artikelen met een doorhaalprijs is een aanbieding van artikelen in prijs verlaagd. De artikelen waarbij een korting wordt toegepast bij een aantal stuks wordt daadwerkelijk verrekend in het subtotaal van de winkelwagen. De webshop berekent de totaalprijs van het aantal actieartikelen en geeft het verschil tussen de reguliere prijs en aanbiedingsprijs als korting. Onderaan de winkelwagen, onder ‘Subtotaal’ wordt uw ‘voordeel’ verrekend.

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.